Translate

25.05.2012

Skjermvegg -DIY

Denne gangen vil jeg vise dere hvordan du kan lage deg din egen skjermvegg  :)















Slik gjør du:


Skru sammen planker i ønsket høyde og bredde
Lag en mal på matpapir og klipp ut. Strek opp mønsteret på brettene,
og bruk en stikk sag å  sag ut. Puss over kantene godt.


Bruker du ubehandlet tre og de skal være hvite, BRUK kvistlakk.
Ellers så vil  kvistene synes dagen etter du har malt.
Påfør med en fille, det tørker fort så du kan male like etterpå.


Grunn med heftgrunn (gjerne vannbasert, tørker fort og det liker vi)
Jeg påførte ett lag med Prismegrønn Lady og hvit oppå igjen, men klarte ikke helt
å få den effekten jeg ønsket..  :-/  Så den ser hvit ut..  :)


Noe jeg alltid leter etter på skrothauger og i bruktbutikker, er gamle skruer og
beslag. Spikrene jeg har brukt har jeg funnet på en gård, hvor fjøset var rast. De lå strødd
rundt om, så jeg plukket dem som blomster. Tror det er tak spiker.

Jeg har også brukt gamle skaphengsler imellom veggene,
slik at de lett kan hektes av når den skal flyttes.

Denne skjermen er flott å henge bilder og annet dekor på, tror jeg skal lage en lignende og bruke på badet for oppheng av klær og diverse..                 LYKKE TIL!



Ideen til denne skjermen fikk jeg når jeg skulle delta på mitt første marked med wallstickers. Jeg måtte jo ha noe å henge dem opp på for å vise de fram...   :)

Jeg har brukt sjablong for dekorasjon. Damask blomsten og teksten  (Antikviteter og gjenbruk)  kan du kjøpe av meg, om du ønsker å lage lignende. Se i bloggshoppen min her Vakre ord og Vinyl dekor







Ønsker dere en stråååålende sommer helg!!  
Stor klem til dere alle!!
Nå må jeg ut å male ferdig huset (snart klart for fotoshoot..) 



12 kommentarer :

  1. Denne vart jo riktig lekker - så flink du er:)

    Ønsker deg en strålende flott helg.
    Sommeren må nytes!
    Klem fra meg :)

    SvarSlett
  2. Veldig fint..jeg har jo sett denne live også da..på markedet:)

    Ha en flott sommerdag
    klem fra Lill

    SvarSlett
  3. Genialt! Så lekkert det ble! Du er flink med snekring. Dette ga et supert resultat.

    SvarSlett
  4. Kjempe fin.....skulle gjerne lagd en slik men
    har ikke så stor tålmodighet med hammer og sag.....:(

    har du meldt deg på ??

    Fin helg ønskes deg

    Klem

    SvarSlett
  5. Ååååå, nå ble jeg satt ut. Den ble bare fantastisk fin. Herlighet, så flink du er.

    Ha ei flott Pinse.

    Klem

    SvarSlett
  6. Å dette fikke jeg lyst å prøve eller rettere sagt få min mann til å prøve:)
    Handywoman du!
    Klem 'Linn

    SvarSlett
  7. Hei du!
    Så koselig at du stakk innom hos meg da;)
    Utrolig fin blogg du har, kjenner meg veldig igjen i å realisere ideer.
    Jeg kan ligge våken om nettene fordi jeg plutselig kom på noe genialt, men så kan man kanskje ikke begynne å spikre og hamre klokken 4 om natten...??
    Ha en nydelig pinsehelg;)
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  8. Hei igjen!
    Jeg brukte vanlig husmaling oljemaling Drygolin, det kan være lurt å pusse/rubbe de litt først så malingen henger bedre...
    Også er det lurt å gjøre det rett etter de har tømt bosset sånn at det får stå lengst mulig og herde.
    Lykke til!Blir sikkert veldig fint når du gjør det, ser for meg du bruker noen fine sjablonger på:)
    Klem Linn

    SvarSlett
  9. Utrolig nydelig Gunn, ønsker i stuen. Krysse fingrene for at mannen i huset vil lage når jeg viser han dette. Tuuuusen takk for gode bilder og fremgansmåte. Du er såå flink.
    Ha en herlig soldagen.
    Klemmer fra naboen nedi gaten.

    SvarSlett
  10. Herlighet så flott :o)
    Tusen hjertelig for at du dele denne ideen og framgangsmåten med oss :o))
    Ha en fantastisk fin dag
    Klem

    SvarSlett
  11. Så enkelt og greit!
    Har googlet litt rundt etter skjermvegger i dag, men synes de aller fleste holder en stiv pris på noe som jeg "egentlig" ikke har bruk for - bare lyst på :)

    Takk for supert tips!

    Birte

    SvarSlett
  12. Kjempe flott.. Dette må jeg prøve en gang! Ble virkelig inspirert!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips