Translate

31.08.2011

Sengekos ?! og støv på hjernen

Idag har jeg klart å få unna saker og ting som MÅ gjøres. Da senker skuldrene seg så godt, og hjerteslagene slår litt saktere, musklene i kjeven slapper av...  ...hvis tiden og energien tilsier at jeg  har klart å støvsuge og rydde, da blir det humøret så mye bedre..

Jeg har en tendens til å ikke klare å begynne på ett prosjekt, før kjøkkenet er ryddig, stuen er ordentlig,  en klesvask på, klærene og badet er i orden, og selvfølgelig litt støvsuging.. Først DA klarer jeg å begynne på ett hobby prosjekt. (er det dette som kalles "støv på hjernen" ?)

Ofte ender all ryddingen opp i ommøbelering, eller blogging, bildetagning, middagslaging, hente barn, og dermed var tiden gått.   Da blir jeg sååå frustrert, for planen om hobby prosjektet ble det ikke noe av. Og hobby prosjekter er det ikke FÅ av i hode mitt!! 

Har jobbet med å prøve å endre dette, endre mine rutiner. Jeg skal klare å se rotet, og klare å tenke at dette kan bare ligge sånn! Har nesten blitt litt for god til det, nå ligger klesvasken (gjerne 7 vask)  og klærna i stua, helt til vi etterhvert henter klærene vi skal bruke der.. usjameg.. Lekene flyter, og jeg bare lukker døra til barnerommet og blogger videre og koser meg.. hehe

Så idag har jeg gjordt noe nyttig og blogget.. så hvis energien er her ikveld, skal jeg spraylakke noe :) 

Har jeg tatt noen bilder av senga..  endelig har jeg fått Krepp sengetøy! deilig..


"Skinnfellen" kjøpte jeg på IKEA ifjor, kjempe flott og stort!



Sengegavlen lagde jeg og min eldste sønn i fjor vinter. Det ble brukt en stor sponplate, kjøpte inn to sommerdyner fra JYSK som jeg stiftet fast først. Stoffet handlet vi på Soff og Stil, det er ett møbelstoff, så det tåler å bli strekt godt og holder fasongen, ble også stiftet fast. Jeg målte ut hvor naglene skulle plasseres, og banket i.  Selve sengegavlen satte jeg to lange planker på, slik at de støtter seg i gulvet, to skruer i beina og inn i veggen.  Kjøpte stiftemaskin på Europris (Metro sin var for dårlig).  Billig og go..  :)



14 kommentarer :

  1. Så fin sengegavl du har laget, tenker på noe sånt jeg og, så dyner funket fint altså...Lurt
    Klem Linn (som ikke har støv på hjernen)

    SvarSlett
  2. Likte den flotte sengegavelen din :) Det med dyner var smart :)
    Har møbelstoff fra Stoff & Stil liggende + noe fyllstoff jeg kjøpte samtidig med tanke på hodegavl... Så har tanken vært inne på å bruke en gammel dør eller paller, men ingen ting er blitt gjort hittil :(
    Kanskje jeg rett og slett må gjøre det du allerede har gjort for da mangler jeg egentlig bare en sponplate :))
    Takk for inspirasjonen !!
    Klem Heidi :)

    SvarSlett
  3. kjempe fint møbelstoff =) En god ide!!

    SvarSlett
  4. Kjekkt tips fra den fine sengegavlen din. Når det gjelder rot eller hobby, må jeg ofte gjøre harde prioriteringer. Jeg setter meg til med de kreative tingene, for de må få sine utløp, eller så tenker jeg altformye på dem og så blir det liksom ikke noe av noen ting - det går energi til det vi ikke får gjort også...og rotet springer ikke fra oss.

    SvarSlett
  5. Oj,oj,oj..
    Den sengegavlen var bare utrolig proff!!
    Hadde du sagt at den hadde du spart leeeenge til og kjøpt på en eksklusiv butikk - ja så hadde jeg trodd deg på flekken.
    Helt nydelig!

    Takk for inspirasjon og onsdagsklem fra meg;)

    SvarSlett
  6. Så flott sengegavl, og takk for at du deler "oppskriften". Jeg er blitt ganske flinkt til å overse rot og støv, hadde ikke fått tid til annet enn husarbeid om alt skulle være på stell hele tiden, klem fra meg:)

    SvarSlett
  7. ÅÅÅÅ så lekker, skal snikre sofa til tvstuen, "låner" litt fra den ideen jeg da:))
    Utrolig flott. Du er kjempeflink:)

    Jeg var innom wallstickers siden og la inn en bestilling,gleeeeder meg;O)

    Ha en herlig støvfri dag;)

    SvarSlett
  8. En ting kan jeg love deg at støv på hjernen har jeg ikke, har aldri hatt det og kommer mest sannsynlig aldri til å få det heller. Har nettopp lest om de to funnene dine både settekassen og det lille skapet var jo så fine. Jeg stemmer for å ikke male det. :) Sengegavlen er jo råstilig, gu så flink du er.

    Klem fra Kari

    PS Givw away hos meg, håper du vil være med. :)

    SvarSlett
  9. En kjempefin sengegavl...og kreppsengetøy elsker jeg :o)
    Takk om tips av stiftepistol...trenger meg en til et prosjekt :O)

    ha en fin helg gunn

    SvarSlett
  10. Hei hei, koselig at du vil følge meg. Velkommen skal du være:O).
    Kjempe fin sengegavel du har laget deg, dyktig du ;O).
    Støv på hjernen har jeg ikke, men skulle nesten ønsket det noen ganger.... det er godt å sette seg ned og få senket skuldrene og vite alt alt er unnagjort.... får den rette roen da..

    Fin blogg, følger deg videre :O)
    Hilsen Nina

    SvarSlett
  11. Utrolig fin sengegavel!Nydelig stoff, både struktur og farge!

    Går og tenker på enny wallstickerbestilling om dagen! Må bare ta litt mål og tenke litt til! ;)

    GOOOD HELG! :)

    SvarSlett
  12. Å, her kjenner jeg meg godt igjen uten at jeg har støv på hjernen.
    Det er nesten som jeg ikke gir meg selv lov til å gjøre noe annet før jeg har........... Og så sitter jeg her og leser blogger og tenker på alt jeg har lyst til gjøre.
    Flott sengegavl du har laget. Jeg brukte sommerdyne i setet på en slagbenk jeg pusset opp til kjøkkenet. Funker bra ;)
    Legger meg til som følger. Her var mye flott.
    Ha en fin dag videre.
    Klem :)

    SvarSlett
  13. Heisann, blir spennende å få stickerene, min samboer vet ikke om dem ennå så han blir nok overrasket. Om du vil være med på Give awayen så må du skrive en kommentar på innlegget her og hvor mange lodd du vil ha. Du får jo minst 2 siden du er følger allerede. :)

    http://mantagerhvamanhaver.blogspot.com/2011/09/give-away.html

    SvarSlett
  14. Den sengegavln var nydelig! Kan jeg spørre hvor du kjøpte naglene?

    God helg!

    Merete

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips